هرسایی معرفی 5 جای دیدنی در اطراف مشهد - هرسایی

باید اعتراف کرد که شهر مشهد، مملو از جاذبه‌های توریستی و دیدنی است که بازدید از همه آنها در یک برنامه تفریحی نمی‌گنجد؛ با این حال، اگر از این شهر کمی فاصله بگیرید و به اطراف آن بروید، جاذبه‌های طبیعی و تفریحی جذابی را مشاهده خواهید کرد. جاهای دیدنی اطراف مشهد، نه‌تنها دسترسی خیلی راحتی به این شهر دارند؛ بلکه با داشتن آب‌و‌هوای معتدل و طبیعت بکر و زیبا، بهترین مکان برای گردشگری محسوب می‌شوند. یکی از هتل‌هایی که علاوه‌بر نزدیکی به حرم، دسترسی مناسبی به جاهای دیدنی اطراف مشهد دارد، هتل ۵ ستاره درویشی است. قیمت هتل درویشی مشهد، با توجه به تنوع گسترده امکانات و خدمات در نزدیکی حرم، منطقی و مقرون‌به‌صرفه است. در ادامه مقاله، با ۵ جاذبه گردشگری مشهد بیشتر آشنا می‌شویم.

با بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد آشنا شوید

بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد، محدوده وسیعی از کوهستان‌ها، ییلاقات و مجموعه‌های تفریحی را شامل می‌شود. برخی از روستاهای اطراف مشهد نیز آنقدر زیبا و هیجان‌انگیز هستند که هرگز از گردش در آنها پشیمان نمی‌شوید. توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به این مناطق، حتماً دوربین عکاسی خود را بردارید تا عکس‌های خاطره‌انگیزی را از مناظر زیبای آنها ثبت کنید.

۱-    دره ارغوان

اگر هنوز به دره ارغوان نرفته‌اید؛ بعد از خواندن این مطلب، حتماً برنامه بازدید از آن را بچینید؛ زیرا این دره شگفت‌انگیز، چیزی از یک دره رؤیایی کم ندارد. دره ارغوان، یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد است که در ییلاقات طرقبه واقع شده است. در این دره، تا چشم کار می‌کند، درختچه‌های بنفش ارغوان با پوشش گیاهی سرسبز دیده می‌شود. وجود آبشارها، رودخانه کوچک و همیشه خروشان، مناظر کوهستانی، غار تاریخی و پارک جنگلی، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این دره است. دره ارغوان در ۴ کیلومتری طرقبه و در یک محدوده وسیع طبیعی قرار گرفته است.

بهترین زمان برای بازدید از این مکان دیدنی، فصل بهار و ماه اردیبهشت است؛ درست زمانی که این درخت‌های رنگارنگ و ارغوانی شکوفه‌ زده‌اند و آب‌و‌هوای دره در بهترین حالت خود قرار دارد. متأسفانه برای اقامت در این منطقه، هتل و امکانات رفاهی مناسبی وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید با چادر زدن یا کمپینگ در داخل دره اقامت کوتاه‌مدت داشته باشید. برای بازدید از دره ارغوان باید از خیابان امام رضا به سمت طرقبه حرکت کنید. در میدان دوم وارد جاده طرقدر شوید و قبل از روستای کلاته آهن، به سمت دره ارغوان بروید. اگر با خودرو شخصی هستید بهتر است همان ابتدای دره، ماشین خود را پارک کنید و بقیه مسیر را پیاده‌روی نمایید.

۲-    مجموعه تفریحی چالیدره

یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف مشهد، مجموعه تفریحی چالیدره است. این منطقه زیبا و دیدنی، در ۲ کیلومتری نغندر و در نزدیکی ییلاقات طرقبه واقع شده است. طبیعت زیبای چالیدره، تمام امکانات تفریحی و جذاب گردشگری را یک‌جا در اختیار شما می‌گذارد. دریاچه مصنوعی، قایق‌سواری، تله کابین، تله سیژ، زیپ لاین، طبیعت سرسبز و کوهستانی، آب‌و‌هوای معتدل، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های متنوع با منوی لذیذ و وسوسه‌کننده بخشی از جذابیت‌های چالیدره هستند. تفریحات دیگری همچون لنج‌سواری، ماهی‌گیری و غواصی نیز در این مجموعه تفریحی وجود دارد که برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی بسیار هیجان‌انگیز است.

اگر می‌خواهید صرف غذا در رستوران‌های چالیدره را امتحان کنید؛ ما به شما رستوران گردان را پیشنهاد می‌کنیم. در این رستوران، انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در یک فضای لوکس با چشم‌انداز دریاچه سرو می‌شود. شاید برای بازدید بیشتر از این مجموعه بخواهید مدتی را در چالیدره بگذرانید؛ در این صورت، متل بام طرقبه با ۱۲ واحد اتاق، یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت شما خواهد بود.

۳-    منطقه ییلاقی طرقبه

نوبتی هم که باشد، نوبت به معرفی معروف‌ترین منطقه طبیعی در اطراف مشهد است. ییلاقات طرقبه، یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد است که جاذبه‌های طبیعی زیادی همچون رودخانه‌ها، آبشارها، مناطقه کوهستانی، روستاهای قدیمی و دشت‌های سرسبز را در خود جای داده است. برای رفتن به طرقبه، می‌توانید از مسیر وکیل‌آباد به خیابان امام رضا بروید و در انتهای خیابان امام رضا به سمت طرقبه حرکت کنید. شهر طرقبه در ۱۶ کیلومتری مشهد واقع شده است؛ بنابراین فاصله چندانی تا هتل محل اقامت شما نخواهد داشت. شما می‌توانید با رزرو هتل هما ۱ مشهد، دسترسی راحتی به این جاذبه دیدنی و توریستی داشته باشید.

شاید بپرسید که چه چیزی طرقبه را برای گردشگران انقدر هیجان‌انگیز و جذاب کرده است؟ خوب است بدانید که طرقبه محدود به جاذبه‌های بکر طبیعی نمی‌شود. پیست اسکی، قایق‌سواری، پیست اتومبیل‌رانی و سوارکاری، بخشی از تفریحات جذاب در طرقبه هستند. در کنار این، روستاهای شهرستان طرقبه نیز، هرکدام یکی از قطب‌های گردشگری مشهد محسوب می‌شوند. از جمله زیباترین روستاهای طرقبه، می‌توان به روستاهای گنگ، نغندر، جاغرق، دهبار و مایان اشاره کرد. طبیعت پوشیده از جنگل در این روستاها، شما را به یاد جنگل‌های انبوه شمال خواهد انداخت. پیشنهاد می‌کنیم که اگر به طرقبه رفتید؛ رستوران‌های متنوع آنجا را فراموش نکنید. این رستوران‌ها دارای فضای سبز و آلاچیق‌های زیبایی برای پذیرایی از شما هستند.

۴-    روشتای زشک

روستای زشک، یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد، با آب‌و‌هوای معتدل و مطبوع است که هر گردشگری را مثل یک آهن‌ربا به سمت خود جذب می‌کند. قلعه تاریخی زشک در ناحیه شمالی روستا، آبشار زشک، میدان تاریخی و مسجد جامع، همگی بخشی از دیدنی‌های این روستا هستند. روستای زشک، دارای تعداد زیادی رودخانه و آبشار است که چشم‌انداز بهشتی و خیره‌کننده‌ای برای تفریح و گردش خلق کرده است. با توجه به اینکه روستای زشک، یکی از روستاهای کوچک اطراف مشهد است، امکانات رفاهی مانند هتل و رستوران در این روستا به صورت محدود وجود دارد. در صورتی که شما قصد بازدید از این روستا را دارید، بهتر است از امکانات رفاهی در شهر مشهد استفاده کنید. برای رفتن به روستای زشک، باید  به ۲۰ کیلومتری مشهد و شهرستان شاندیز بروید.

۵-    روستای ابرده

آخرین مورد از بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد، روستای زیبای ابرده است. این روستا، دارای آبشار بسیار بلندی است که هر ساله هزاران گردشگر از آن بازدید می‌کنند. مسجد جامع ابرده، طبیعت بکر، باغ‌های میوه با درختان سیب، گلابی، زردآلو و غیره، بخشی دیگر از زیبایی‌های این روستا هستند. خوب است بدانید که آرامگاه حافظ بهاءالدین عمر ابردهی یکی از بزرگان دینی نیز در این روستا واقع شده است. در بازدید از روستای ابرده از توابع شاندیز، هرگز رستوران‌های بزرگ آن را از دست ندهید. این رستوران‌ها در باغ‌های وسیع و سرسبزی قرار دارند که صرف غذا برای شما را لذت‌بخش خواهد کرد. یکی از جاهای دیدنی در نزدیکی این جاذبه توریستی، پارک جنگلی ارگ شاندیز است که فاصله کمی تا روستا دارد. برای رفتن به این روستا می‌توانید از مشهد با خودرو شخصی خود حرکت کنید و از محور خیام به سمت شاندیز حرکت کنید. جالب است بدانید که این روستا دارای یک اتوبوس واحد است که ایستگاه اول آن در مرکز شهر مشهد و میدان شهدا قرار دارد.

جمع‌بندی

به‌طورکلی در سفر به مشهد، هرگز به جاذبه‌های توریستی داخل شهر اکتفا نکنید. جاهای دیدنی اطراف مشهد، آنقدر جذاب هستند که برنامه سفر شما را به‌طور کامل اشغال کنند. اگر به این جاهای دیدنی رفتید؛ می‌توانید سری هم به بازارهای خرید در اطراف آنها بزنید. در این بازارهای انواع سوغاتی مشهد و طرقبه به‌فروش می‌رسد. امیدوارم مطالعه این مقاله برای آشنایی شما با جاذبه‌های گردشگری مشهد مفید بوده باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 371 views بار دسته بندی : محیط زیست تاريخ : 10 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.